English EN Deutsch DE Türkçe TR

Her ne kadar matematik eğitimcisi olsam da bir fen eğitimcisinin oğlu olarak fen bilimlerine ayrı bir ilgim olmuştur. Bu nedenle matematik eğitimi literatürünün yanında fen eğitimi literatürüne de artırılmış gerçeklik destekli bir uygulama kazandırmak amacıyla elementler ve bileşikler adını verdiğim bu uygulamayı tasarladım. Matematik eğitiminin aksine Fen bilimleri eğitimi kapsadığı kavramlar nedeniyle artırılmış gerçeklik uygulamaları için çok zengin içeriklere sahiptir. Fen eğitiminde öğrenciler, bulundukları ortamda gözlemlenmesi zor olan, çıplak gözle görebilmek icin çok küçük, çok büyük ya da çok tehlikeli olan durumları sınıf ortamında bile kolaylıkla artırılmış gerçeklik ile deneyimleyebilirler. Örneğin, öğrenciler çıplak gözle incelemek için çok kucuk olan hücreleri, atomları ve molekülleri, çok büyük olan güneş sistemi ve gezenleri ya da çok tehlikeli olan radyoaktif deneyleri radyasyon tehlikesi yaşamadan bu teknoloji ile inceleyebilirler.

Bu uygulamada, 9 tane temel atom modeli ile bu atomların bir araya gelmesi ile oluşabilecek olan bileşik modelleri yer almaktadır. Atomlar görsellenirken Bohr ve Modern Atom modelleri baz alınmış, hem rasgele küresel hareket eden hem de elektron sayısında göre belirli katmanlarda seyreden elektronları olan atomlar animasyonlarla görsellenmiştir. Bileşikler ise kendisini oluşturan atomların bağlanmalarını sahip oldukları düşünülen bağ ile görsellemektedir. Bunun yanı sıra uygulamada kullanılan hedef işaretçiler oluşturulurken öğrencilerin periyodik tablodaki bilgileri hatırlamasını kolaylaştırmak için periyodik tabloda yer alan element gösterimleri tercih edilmiştir.

Uzamsal-AR Android işletim sistemine sahip akıllı telefon ve tabletlerin yanı sıra Epson BT200 akıllı gözlük ile de araştırma aşamasında kullanılmıştır (Kara & Özçakır, 2019; Özçakır, Güneş & Çitci, 2016).

İlgili Yayınlar:

Kara M., & Özçakır, B. (2019). Artırılmış Gerçeklik Öğrenme Materyalleri İle Desteklenen Eğitimin 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, s.43.

Özçakır, B., Güneş, E. & Çitci, E. (2016). Implementation of Augmented Reality on Chemistry Education.  International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016)